Ahad, 19 Jun 2016

Pulau Gleang Karimunjawa

      Pulau karimunjawa meliputi 27 buah pulau dan untuk berkunjung kesemua pulau ini kita memerlukan masa percutian yang panjang. Antara pulau yang saya cadangan pembaca singgah jika anda bercuti di Karimunjawa adalah Pulau Gleang. Saya dan teman-teman singgah di pulau ini ketika melakukan activity snorkling untuk makan tengahari pada March 2016 semasa percutian kami di Pulau Karimunjawa.


       Dari kejauhan saya melihat pulau Gleang yang di keliling pasir pantai yang putih bersih dan air laut yang jernih berkaca semasa menuju ke arah pulau ini. Kami makan, mandi  dan berehat lama di pantai pulau ini. Tiada penghuni di pulau ini tetapi ada orang yang bertangungjawap membersihkan sampah di pulau ini.





       Kami asyik merakam gambar semasa berehat di pulau ini. Pasir pantainya yang putih dan halus saujana mata memandang sehingga seperti bercantum dengan Pulau Burung yang berada di hadapannya.


pulau burung







      Saya bercadang berkunjung ke sini lagi jika berpeluang bercuti di Pulau Karimunjawa di masa akan datang. Terima kasih Allah.


Tiada ulasan: